Białe narzutki, wózki z prosektorium czy kolorowe motylki latające po sali – to zawsze źle wygląda na zdjęciach. Zazwyczaj organizujecie wesele po raz pierwszy w życiu, możecie zatem o pewnych sprawach nie mieć pojęcia, albo o nich po prostu nie pomyśleć. Poza tym, jeśli ktoś nie zajmuje się fotografią, skąd może mieć pojęcie o tym, co przeszkadza w wykonaniu dobrych zdjęć? A dobre zdjęcia chce mieć chyba każda para młoda! Dlatego pojawiam się ja i z chęcią opowiem Wam o rzeczach, które niekoniecznie wyglądają dobrze w kadrze (i w rzeczywistości również), a dodatkowo utrudniają pracę fotografa. To co, zaczynamy!
kolorowe światła na sali
Ten punkt nie powinien zdziwić nikogo, kto mnie regularnie obserwuje. Staram się cały czas uświadamiać Was jak duży wpływ ma światło nie tylko na zdjęcia ale i ogólnie na cały klimat Waszego przyjęcia. Zakładam, że żadna z Was nie chce mieć kolorowych kropek na swojej białej sukni na każdym zdjęciu z wesela? Z założenia wesele to wykwintne przyjęcie, podczas którego razem z rodziną celebrujecie swoją miłość. Takiej atmosferze sprzyjają świece, piękne kwiaty, girlandy i naturalnie wyglądające światło w odcieniach ciepłej bieli. Kolorowe, migające ze sceny światełka są raczej zarezerwowane dla dyskotek. Więcej na ten temat poczytasz w poście „światło na weselu – 5 kroków, by stworzyć wyjątkowy klimat”.
DJ czy zespół ma nie tylko za zadanie zabawiać Was świetną muzyką ale również odpowiada za oświetlenie. Dlatego warto porozmawiać na ten temat ze swoim DJ-em bądź zespołem, przedstawić swoje oczekiwania względem światła i ogólnego klimatu uroczystości, a najlepiej mieć to z tyłu głowy już podczas szukania usługodawcy i zwrócić uwagę na ich zdjęcia prezentowane w internecie.
Zobaczcie na zdjęciu po prawej jak DJ Stanley pięknie poświecił złotym światłem. Wygląda lepiej, niż to po lewej, prawda?
kolorowe światła vs. ciepła biel
roll-upy reklamujące zespoły
Wasze przyjęcie to nie targi ślubne – zatem to nie miejsce na reklamę. Wielkie rollupy czy banery wystawiane najczęściej przez zespoły nie wyglądają ładnie. Rzadko kiedy wpisują się estetycznie w klimat przyjęcia. Zajmują dużo miejsca (czasem są większe nawet od ścianki za parą młodą) i są widoczne w tle na wielu zdjęciach. Dobry zespół nie musi się reklamować, ponieważ jeśli któryś z gości będzie nim zainteresowany, sam do niego podejdzie. Albo zapyta Was i poprosi o kontakt 🙂
Warto zatem zwrócić uwagę na to, jak wygląda stanowisko ich pracy, zarówno pod kątem banerów, oświetlenia, jak i całej ekspozycji ich sprzętów. Drewniany stół i retro lampy? A może bardziej modernistycznie? Wielu DJ-ów ma naprawdę stylowo urządzone miejsce pracy, którym świetnie dopasowują się do wystroju sali.
tania maszyna do dymu
Skoro tak już się uczepiłam tych DJ-ów/zespołów to jeszcze jedna ważna kwestia i obiecuję, że to koniec!
Często DJ ma w swojej ofercie dodatkowe bajery np. w postaci ciężkiego dymu. Warto tutaj zwrócić uwagę jakiej jakości jest ta usługa. Ciężki dym podczas pierwszego tańca niczym taniec w chmurach. Brzmi cudownie? No i tak też wygląda (zobacz zdjęcie poniżej). Jednak ciężki dym, a zwykła wytwornica dymu to duża różnica. Czasem usługodawcy dysponują maszyną do dymu gorszej jakości, który wypuszczają podczas zabawy. Dym unosi się aż po sufit i tym samym rozprzestrzenia się po całej sali. Ciężko robi się zdjęcia, gdy nic nie widać.
Wybierając ciężki dym na swoje wesele najlepiej poprosić o przykładową realizację w postaci filmiku oraz poczytać opinie, by później nie groziła Wam sytuacja, że dym Was całkiem zasłoni podczas tego najważniejszego tańca.
tort na wózku z prosektorium
Tutaj nie ma co się rozpisywać, bo cały wpis o tym, jak podać tort weselny, by go ładnie zaprezentować i mieć piękne zdjęcia, już jest na stronie. Jednak chciałabym tylko zaznaczyć, że nawet najpiękniejszy tort podany w nieestetyczny sposób, traci cały swój urok. A nie po to wydajecie na niego wcale nie takie małe pieniądze, prawda? Dlatego dowiedzcie się co Wasza sala ma do zaproponowania. Jeśli dysponuje tylko standardowym, metalowym wózkiem rodem z prosektorium – postarajcie się znaleźć alternatywę i zadbać o lepsze wyeksponowanie tego cukierniczego dzieła.
przekąski na stołach
Stół zawalony zimnymi przekąskami sprawia, że wszystkie dekoracje, na które poświęciliście czas i pieniądze (papeteria, kwiaty, podtalerze itd.) po prostu giną. Ponadto jedzenie, które stoi dłuższą chwilę i czeka w pustej sali może zwietrzeć i nie wyglądać już apetycznie. Warto poprosić obsługę sali, aby nie wykładała jedzenia na stół od razu, na samym początku. W końcu i tak pierwszym posiłkiem jest obiad, przynoszony na świeżo, gdy goście zajmą już miejsca. Po co w tym czasie zajmować miejsce przekąskami, po które i tak nikt na początku nie sięgnie, bo będzie czekał na rosołek? Jednocześnie goście będą mieli wtedy okazję do zwrócenia uwagi na te piękne dekoracje, a fotograf do ich uwiecznienia. Detale są ogromnie ważne!
(w Grand Hotelu dobrze wiedzą, jak zadbać o estetycznie wyglądający stół. Brak przekąsek i kolorowych butelek (typu cola, sprite), które psują klimat. Zamiast nich pojawiły się soki przelane w szklane dzbanki)
białe narzutki na krzesłach
Białe narzutki na krzesła kojarzą się z typowym, weselnym wystrojem. Często jednak pod tym kawałkiem materiału kryją się piękne, gustowne meble, które mogą Wam tylko podkręcić wystrój i klimat przyjęcia. W końcu nic nie pasuje do rustykalnego klimatu bardziej, niż piękne, drewniane krzesła. A do art deco ze złotymi, metalowymi elementami. Grzechem jest zakrywać tak piękne meble, które mają ogromny wpływ na całokształt wystroju.
Jeśli natomiast Wasza sala nie dysponuje ładnymi krzesłami, nie za dobrze to o niej świadczy. Jednak dobrym wyjściem z tej sytuacji jest wynajęcie stylowych krzeseł, o ile budżet na to pozwala.
goście robiący zdjęcia telefonami
Kto jak kto, ale fotograf chyba najbardziej rozumie chęć udokumentowania ważnych momentów 🙂 Zdjęcia z telefonu są gotowe na już, można się z nich od razu cieszyć i puścić dalej w świat. Jednak należy pamiętać, że przez cały dzień obecny jest fotograf, który ma na sobie ogromną odpowiedzialność za Wasze najpiękniejsze wspomnienia. Szkoda byłoby, gdyby te ulotne momenty nie mogły być zachowane w profesjonalny sposób przez osoby z telefonami wchodzące na pierwszy plan i zasłaniające fotografowi widok. Dobrym pomysłem jest porozmawianie z bliskimi żeby zajęli się zabawą i przeżywaniem wspólnie tych radosnych chwil, czasem pełnych wzruszenia, a fotograf zajmie się dokumentacją.
zbyt mała sala na dużą liczbę gości
Małe sale bardzo ograniczają pracę fotografa. Ciężko ustawić swoje oświetlenie (lampy), ciężko również o dobre kadry, gdy wszyscy tańczą w ścisku (co dla gości również nie jest komfortowe). To oczywiste, aby dostosować wielkość sali do ilości gości, by każdy miał swój kawałek parkietu.